تشدید بحران گازی پاکستان به دلیل امتناع انی ایتالیا از تحویل محموله LNG خریداری شده

هفته سوم بهمن 1401 خانه گاز ایران   

انتظار می رود پاکستان در ماه فوریه شاهد یک بحران گازی شدید باشد، زیرا یک شرکت، ،ENIایتالیا اعلام کرد که نمی تواند محموله LNG خود را در تاریخ7-6 فوریه تحویل دهد.

انتظار می رود پاکستان در ماه فوریه شاهد یک بحران گازی شدید باشد، زیرا یک شرکت، ،ENIایتالیا اعلام کرد که نمی تواند محموله LNGخود را در تاریخ7-6فوریه تحویل دهد. کسری گاز افزایش خواهد یافت، زیرا LNGوارداتی به 700میلیون فوت مکعب در روز کاهش مییابد و تنها5محموله به قیمت13.37 درصد برنت و 2محموله به قیمت 10.2درصد برنت تحت توافقات GTGبا قطر در ماه فوریه در دسترس خواهند بود. هیچ محمولهLNG ازENIبا هزینه12.14درصد در ماه فوریه وجود نخواهد داشت و این باعث افزایش بحران گاز در کشور خواهد شد. دولت تحت برنامه مدیریت بار گاز خود، وعده گازرسانی به مصرف کنندگان داخلی را برای زمان پخت و پز در فصل زمستان - سه ساعت صبح از ساعت6صبح تا9صبح، دو ساعت از12ظهر تا2بعد از ظهر برای ناهار و سه ساعت از ســاعت 6بعد از ظهر تا 9 بعد از ظهر برای شام داده است اما واقعیت ها چیز دیگری می گوید.
مقامات مربوطه می گویند که تأثیر عقب نشینیENIبه شکل کاهش عرضه به بخش برق خواهد بود و عرضه پیش بینی شده325میلیون فوت مکعب در روز برای این بخش در ماه آینده در دسترس نخواهد بــود. اتکا به برق مبتنــی بر نفت کوره افزایش مــی یابد و مصرف کنندگان نهایی، برق پرهزینه دریافت خواهند کرد. گاز نیروگاه های خود تأمین تا50درصد تأمین خواهد شــد و عرضه به نیروگاه های کود شیمیایی، گاز طبیعی فشرده (CNG) و صنایع داخلی همچنان متوقف خواهد شد.
ســخنگوی ENIنیز گفت: «اختلال در تحویل فوریه خارج از کنترل منطقی ENI و به دلیل یک رویداد فورس ماژور اســت. ENI به هیچ وجه از این وضعیت سود نمی برد.» به گفته این مقام ارشد، ENI در سال2022 پنج بار نکول کرده است و در ماه های مارس، می، ژوئیه، سپتامبر و نوامبر نتوانست محموله های LNG را تامین کند.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.