بازدید دستیار و فرستاده ویژه پوتین از کابل و امید به پیشرفت پروژه خط لوله گاز تاپی

هفته سوم بهمن 1401 خانه گاز ایران   

پس از اینکه «ضمیر کابلوف» فرســتاده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به افغانستان از سفر به کابل بازگشت، مسکو اعلام کرد که پروژه خط لوله گازی ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند (TAPI) در حال انجام است.

پس از اینکه «ضمیر کابلوف» فرســتاده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به افغانستان از سفر به کابل بازگشت، مسکو اعلام کرد که پروژه خط لوله گازی ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند (TAPI) در حال انجام است. اگرچه افغانستان گفت که مشتاق به ادامه کار روی پروژه تاپی است، تا به حال هیچ تلاشی برای نشان دادن آن صورت نگرفته است، اما با وجود سفر دو روزه کابلوف به کابل، تلاش مجدد برای احیای این سرمایه گذاری متوقف شده از سر گرفته شد.
وزارت امور خارجه روسیه گفت که تمرکز ما بر همکاریهای سودمند متقابل در بخشهایی مانند انرژی، زراعت، حمل و نقل، زیرساختها، صنعت، معدن، بهویژه سازماندهی تحویل منظم بازرگانی سوخت و محصولات کشاورزی روسیه به شرکتهای افغان است. همچنین تاکید کرد که مدیریت افغانستان از تلاشهای روسیه برای کمک به مردم افغانستان در ایجاد یک کشور صلح طلب، بیطرف و خودکفا از نظر اقتصادی بسیار قدردانی میکند.
در همین حال، طالبان تاکید میکند در زمانی که شرکت هایی مانند گازپروم تحت تحریمهای بینالمللی غربی قرار گرفتهاند این کشور به افزایش مشارکت با روسیه پایبند است. همچنین مقامات طالبان اطمینــان داده اند که تمام تلاش خود را برای حفظ امنیت کامل این سرمایه گذاری در داخل کشور انجام خواهند داد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.