امضاء قرارداد صادرات 1.6میلیون تنی ال ان جی عمان به TotalEnergiesفرانسه و شرکت PTTتایلند

هفته سوم بهمن 1401 خانه گاز ایران   

خبرگزاری دولتی عمان روز چهارشنبه گزارش داد ال ان جی عمان موافقت کرده است تا 1.6 میلیون تن گاز طبیعی مایع (LNG)  را به شرکت TotalEnergies فرانسه و شرکت نفت دولتی تایلند(PTT Pcl) عرضه کند. به گفته این خبرگزاری، TotalEnergies و PTT هر کدام 800000 تن LNG در سال دریافت خواهند کرد که شرکت فرانسوی، قراردادی 10 ساله را در سال 2025 آغاز می کند و عرضه به شرکت تایلندی به مدت 9 سال از سال 2026 آغاز می شود
تایلند، یک واردکننده خالص نفت و گاز، باید واردات LNG را افزایش دهد تا کاهش شدید تولید در بزرگترین میدان گازی خود را جبران کند به ویژه که تحریم ها واردات از میانمار را تهدید می کند. قیمت گاز جهانی در سال 2022 به سطح بی سابقه ای رسید زیرا کاهش عرضه روسیه فشار زیادی را بر بازارهای اروپایی و جهانی وارد کرد.
قیمت‌های بالای عمده‌فروشی گاز اتحادیه اروپا را بر آن داشت تا مقادیر بی‌سابقه‌ای از LNG وارد کند، که این حجم را از بزرگترین منطقه واردکننده آسیا جذب کرد و باعث شد قیمت‌های LNG در آسیا نیز در سال گذشته به سطوح تاریخی برسد.
شرکت ال‌ان‌جی عمان ماه گذشته با تولیدکننده برق ژاپنی JERA و شرکت‌های تجاری(T,8031) Mitsui & Co و (T,8031) Itochu Corp  قراردادهایی برای عرضه 2.35 میلیون تن LNG در سال، از سال 2025، تا سقف 10 سال امضا کرد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.