آغاز تولید گاز TotalEnergiesدر بلوک خشکی عمان

هفته سوم بهمن 1401 خانه گاز ایران   

شرکت جهانی توتال انرژی مستقر در فرانسه از آغاز تولید گاز از بلوک 10 خشکی در عمان و همچنین توافق با عمان LNG برای یک قرارداد بلند مدت خرید LNG خبر داده است.
انتظار می رود تولید گاز تا اواسط سال 2024 به 500 میلیون فوت مکعب استاندارد در روز برسد. گاز تولید شده شبکه گاز عمان، صنایع داخلی و تاسیاست صادرات LNG را تامین می کند و راه اندازی این تولید پس از امضای قرارداد امتیاز در دسامبر 2021 انجام می شود.
TotalEnergies همچنین قراردادی را با عمان LNG برای خرید 0.8 میلیون تن LNG در سال در یک دوره ده ساله از سال 2025 امضا کرده است. این قرارداد جدید با امکان پرداختن به بازارهای اروپایی و آسیایی به یکپارچه شدن سبد LNG TotalEnergies کمک می کند و انعطاف پذیری آن را تقویت می کند. این LNG به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند زیرا به شرکت های برقی که این گاز را خریداری می کنند این امکان را می دهد تا آن را جایگزین زغال سنگ کنند، بنابراین از انتشار CO2 جلوگیری میکند.(یک نیروگاه گاز طبیعی حدود نصف یک نیروگاه زغال سنگ CO2 آزاد می کند.)
پاتریک پویانه، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توتال انرژی گفت: «این اعلامیه‌ها با اهداف توتال انرژی برای کمک به گذار انرژی و تقویت همکاری‌های دیرینه آن با شرکت ال‌ان‌جی عمان و دولت عمان سازگار است.
توتال انرژی استراتژی چند جانبه انرژی خود را در نفت، گاز و انرژی های تجدیدپذیر در عمان دنبال می کند و بنابراین در توسعه پایدار منابع طبیعی این کشور مشارکت می کند. TotalEnergies اخیراً 30 مگاوات پروژه خورشیدی را در عمان امضا کرده است.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.