تاکید وزرای انرژی قطر و امارات بر تداوم نیاز جهانی به گاز در بلند مدت

هفته سوم بهمن 1401 خانه گاز ایران   

مزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت: تمام دنیا باید به فکر منابع و اینکه چگونه شرکت ها را قادر به تولید بیشتر گاز کنند، باشند تا در دسترس و مقرون به صرفه باشند.

مزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت: تمام دنیا باید به فکر منابع و اینکه چگونه شرکت ها را قادر به تولید بیشتر گاز کنند، باشند تا در دسترس و مقرون به صرفه باشند. وزرای انرژی قطر و امارات متحــده عربی گفتند که جهان برای مدت طولانی به گاز طبیعی نیاز خواهد داشــت و برای اطمینان از امنیت عرضه و قیمت های مقرون به صرفــه در طول گذار جهانی انرژی، به سرمایه گذاری بیشتری نیاز است. «ســعد الکعبی،» وزیر انرژی قطر، در نشســت جهانی انرژی شورای آتلانتیک گفت که زمســتان معتدل در اروپا شاهد کاهش قیمتها بوده است، اما با توجه به اینکه گاز زیادی وجود ندارد که تا سال2025 وارد بازار شود ، نوسانات برای مدتی باقی خواهد ماند. او گفت که مســئله این است که وقتی اروپا بخواهد ذخایر خود را در سال آینده و سال بعد از آن دوباره پر کند، چه اتفاقی می افتد. قطر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گاز طبیعی مایع در جهان است. امارات متحده عربی هم یکی از تولیدکنندگان نفت اوپک اســت که تمرکز خود را بر بازار گاز بیشتر کرده است، زیرا اروپا به دنبال جایگزینی واردات انرژی روسیه پس از کاهش عرضه از زمان اعمال تحریم های غرب علیه مسکو به دلیل بحران میان این کشور و اوکراین است. وزیر انرژی قطر گفت که معتقد است گاز روسیه در نهایت به اروپا باز خواهد گشت. سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی نیز موافقت کرد که «برای مدت طولانی، گاز در آنجا مورد نیاز خواهد بود» و در حالی که انرژی های تجدیدپذیر بیشتری نصب خواهد شد، سرمایه گذاری بیشتری در گاز به عنوان انرژی پایه مورد نیاز است. بــه گفتــه مزروعی، راهبرد «نامشــخص» بســیاری از کشــورها، تعهد بــه قراردادهــای بلندمــدت گاز را بــرای آنها دشــوار کرده اســت که به نوبه خــود، تامیــن مالی برای ســرمایه گــذاری در توســعه ظرفیــت تولیــد را برای شــرکت هــای انرژی دشــوار می کند.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.