افزایش دو برابری ظرفیت ذخیره سازی گاز طبیعی بلغارستان

هفته سوم بهمن 1401 خانه گاز ایران   

بلغارســتان با قراردادی 152میلیــون یورویی بین اپراتور شــبکه Bulgartransgazو کنسرسیومی به رهبری بلغارستان که روز جمعه 20ژانویه امضا شــد، پروژه ای را برای دو برابر کردن ذخیره سازی گاز خود آغاز کرد.

بلغارســتان با قراردادی 152میلیــون یورویی بین اپراتور شــبکه Bulgartransgazو کنسرسیومی به رهبری بلغارستان که روز جمعه 20ژانویه امضا شــد، پروژه ای را برای دو برابر کردن ذخیره سازی گاز خود آغاز کرد.
به گفته این شرکت، ظرفیت ذخیرهسازی گاز چیرن، تنها تأسیسات ذخیره این کشور، از550میلیون متر مکعب به1میلیارد متر مکعب تا پایان سال 2024افزایش مییابد و هزینه آن306میلیون یورو برآورد میشود. روسیه در آوریل گذشته تحویل گاز به بلغارستان عضو اتحادیه اروپا را پس از اینکه صوفیه از پرداخت به روبل خودداری کرد، قطع کرد. صوفیه از آن زمان تلاش های خود برای محافظت در برابر اختلالات عرضه را افزایش داده است. «ولادیمیر مالینوف،» مدیر عامــل  Bulgartransgazبه خبرنگاران گفت: «این پروژه نه تنها برای بلغارســتان، بلکه برای بازار منطقه ای نیز مورد توجه است.» وی گفت که شرکت هایی از یونان و مقدونیه شمالی علاقه مند به رزرو ظرفیت در این مرکز، واقع در125کیلومتری شمال صوفیه هستند. این کار توسط کنسرسیومی به رهبری شرکت ســاختمانیGlavbolgarstroyانجام خواهد شد که برنده مناقصه ساخت تاسیسات سطح الارضی از جمله ایستگاه کمپرسور گاز شد.
بولغارترانس گاز قصد دارد قراردادهایی را برای ساخت خط لوله جهت اتصال تاسیسات به شبکه گاز و حفاری زیرزمینی امضا کند که به آن اجازه می دهد گاز طبیعی بیشتری ذخیره کند و تا10میلیون مترمکعب گاز در روز در مقابل4.7میلیون مترمکعب در حال حاضر مصرف کند.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.