افزایش وارداتLNGهند با کاهش قیمت های جهانی

هفته سوم بهمن 1401 خانه گاز ایران   

مدیر اجرایی بزرگترین واردکننده گاز هند Petronet LNG Ltd  گفت که واردات گاز طبیعی مایــع هند با کاهش قیمت های جهانی بهبود می یابد.

مدیر اجرایی بزرگترین واردکننده گاز هند Petronet LNG Ltd  گفت که واردات گاز طبیعی مایــع هند با کاهش قیمت های جهانی بهبود می یابد.
قیمتهای تک محمولهLNG آسیا به دلیل آب و هوای معتدل در اروپا و موجودیهای فراوان، از میانگین30تا35دلار در هر میلیون بی تی یو در ســه ماهه منتهی به دسامبر ،2022به حدود17دلار/mmBtus کاهش یافته است. هند می خواهد سهم گاز در ترکیب انرژی خود را تا سال ،2030از6.2 درصــد در حال حاضر به15درصد افزایش دهد. با این حال، افزایش قیمت جهانی گاز در سال گذشــته که به دلیل بحران میان روسیه و اوکراین ایجاد شد، باعث کاهش تقاضا برای سوخت پاکتر از سوی مشتریان هندی شد.
بر اســاس داده های دولت، واردات گاز هند در مقایســه با اوج2.2 میلیون تنی در ماه مه ،2022حدود یک پنجم کاهش یافت و به حدود 1.8میلیون تن رسید. اطلاعات ماه دسامبر هنوز منتشر نشده است. به دلیل تقاضای کم داخلی، در ســه ماهه منتهی به دســامبر2022 ظرفیت بهره بــرداری از ترمینال ال ان جیDahejدر ســاحل غربی 68درصد بود. «سینگ» گفت: استفاده از ظرفیت به81درصد بهبود یافته اســت و انتظار می رود با کاهش قیمت های جهانی، افزایش بیشتری یابد.
ً پترونت گازی را که عمدتابر اســاس قراردادهای بلندمدت با قطر و استرالیا تهیه می شود، برای فروش به مصرف کنندگان نهایی به شرکت های انرژی هند می رساند. این شرکتها همچنین ظرفیت واردات گاز را در Dahej رزرو کرده اند. 
سینگ گفت: در سه ماهه قبل، به دلیل عدم دریافت حجم گاز تعهد شده از تاسیسات وارداتی Dahej پترونت8.5میلیارد روپیه (104.80 میلیون دلار) جریمه برای شرکت های هندی وضع کرد.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.