پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، حاکی از کاهش قیمت گاز در این کشور در سال 2023 است.

هفته دوم اسفند1401 خانه گاز ایران   


اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) 7 فوریه اعلام کرد که انتظار دارد شروع سال گرمتر از حد معمول، به کاهش 47 درصدی میانگین قیمت گاز طبیعی ایالات متحده در سال جاری منجر شود.
اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در چشم‌انداز کوتاه‌مدت انرژی (فوریه )2023، میانگین قیمت نقدی گاز طبیعی هنری هاب در سال 2023 را 3.40 دلار به ازای هر میلیون بی تی یو پیش بینی کرده است که از میانگین 6.42 دلار به ازای هر میلیون بی تی یو در سال 2022 کمتر است. قیمت در سال 2024 تا حدودی افزایش می‌یابد و به میانگین پیش بینی شده 4.40 دلار در هر میلیون بی تی یو خواهد رسید.
«جو دکارولیس»، مدیر EIA گفت: «ذخیره‌های گاز طبیعی ایالات متحده در ژانویه به دلیل هوای گرم‌تر از حد متوسط، کمتر از انتظارات ما کاهش یافت. با افزایش ذخیره سازی های گاز طبیعی، پیش‌بینی خود را برای قیمت گاز طبیعی در سال آینده کاهش دادیم».
او هشدار داد که «ابهامات زیادی» باقی می‌ماند، از جمله احتمال آب و هوای سرد اواخر زمستان که می‌تواند تقاضا را افزایش دهد یا تولید را موقتاً کند نماید: «اما این احتمالات با نزدیک شدن به بهار کاهش می‌یابد».
بر اساس اعلام EIA ، عواملی همچون دمای گرمتر از حد انتظار، تداوم کاهش صادرات از تأسیسات Freeport LNG پس از آتش سوزی ژوئن 2022 و تولید بیشتر، حجم ذخیره سازی گاز طبیعی در ژانویه را به بالاتر از میانگین پنج ساله رساند. 

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.