توافق لوک اویل روسیه و شرکت نفت دولتی قزاقستان در زمینه پروژه های اکتشافی دریای خزر

هفته دوم اسفند1401 خانه گاز ایران   

لوک اویل، تولیدکننده نفت خصوصی روسیه، اولین سرمایه‌گذار خارجی است که با شرایط عملیاتی جدید که در ژانویه توسط مقامات قزاقستان تصویب شده ، موافقت کرده است.

لوک اویل، تولیدکننده نفت خصوصی روسیه، اولین سرمایه‌گذار خارجی است که با شرایط عملیاتی جدید که در ژانویه توسط مقامات قزاقستان تصویب شده ، موافقت کرده است.
لوک اویل به شریک خود، شرکت نفت دولتی قزاقستان و هلدینگ KazMunayGaz اجازه داده است تا یک قرارداد استاندارد برای اکتشاف و توسعه یک بلوک دریایی بزرگ در دریای خزر توافق کنند. طبق قراردادی که در آستانه امضا شد، KazMunayGaz و Lukoil پروژه ای را برای اکتشاف و توسعه بلوک Kalamkas-more انجام می دهند.
وزارت انرژی قزاقستان اعلام کرد که شرایط قرارداد استانداردی که لوک اویل برای استفاده از آن موافقت کرده است، برای سایر پروژه‌های نفت و گاز در این کشور نیز قابل اجرا خواهد بود و شرایط کلی آن برای مطالعه سرمایه‌گذاران بالقوه در بخش انرژی کشور باز است.
اعضای پارلمان اروپا قطعنامه‌ای را به تصویب رساندند که در آن از مقامات اروپایی خواسته شده تا در واکنش به بحران میان مسکو و اوکراین، دور دیگری از تحریم‌ها علیه شرکت‌های روسی را تسریع بخشند. پارلمان اروپا همچنین خواستار تحریم شرکت هایی مانند لوک اویل و هلدینگ هسته ای دولتی روسیه Rosatom شده که همچنان در بازار اتحادیه اروپا حضور دارند.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.