بررسی و مقایسه عملکرد مالی دانا گاز امارات در سال 2022 نسبت به سال 2021

هفته دوم اسفند1401 خانه گاز ایران   

دانا گاز، بزرگترین شرکت گاز طبیعی منطقه¬ای بخش خصوصی خاورمیانه، در سال 2022 سود خالص 182 میلیون دلار را در مقایسه با 317 میلیون دلار در سال 2021، به ثبت رساند. 

دانا گاز، بزرگترین شرکت گاز طبیعی منطقه¬ای بخش خصوصی خاورمیانه، در سال 2022 سود خالص 182 میلیون دلار را در مقایسه با 317 میلیون دلار در سال 2021، به ثبت رساند. 
بدون احتساب سایر درآمدها و کاهش ارزش، دانا گاز سود خالص تعدیل شده 196 میلیون دلار را در مقایسه با 128 میلیون دلار در سال 2021 گزارش کرده که این به معنای 53 درصد افزایش است. این سودهای قوی سالانه توسط قیمت¬های بالای انرژی و کنترل محتاطانه هزینه¬ها حفظ شده است.
افزایش 17 درصدی درآمد به 529 میلیون دلار در سال 2022 در مقایسه با 452 میلیون دلار در سال 2021  ، به دلیل افزایش قیمت های واقعی و بازده تولید در منطقه کردستان عراق  (KRI)  بود.
در طول سال تولید در کردستان عراق و مصر بدون وقفه ادامه یافت و هزینه های عملیاتی در سال 2022 با 5 درصد کاهش به 57 میلیون دلار در مقایسه با 60 میلیون دلار در سال 2021 رسید.
 این شرکت برای تجمیع امتیازات موجود خود در شرایط مالی بهبود یافته با شرکت هلدینگ گاز طبیعی مصر (EGAS)  به توافق رسید. شرایط جدید، عمر دارایی‌های اقتصادی دانا گاز را افزایش می‌دهد و به شرکت کمک می‌کند تا در سال‌های آینده ارزش خود را برای همه ذینفعان به حداکثر برساند. این توافق منوط به اصلاح در پارلمان مصر است که انتظار می رود در اواخر سال جاری میلادی اجرا شود.
دکتر «پاتریک آلمن وارد»، مدیر عامل شرکت دانا گاز، اظهار داشت: «نتایج قوی ما در سال جاری گواهی بر توانایی ما در کنترل هزینه ها و حفظ سطح تولید در محیطی است که برای مدت طولانی، قیمت های انرژی در آن بالا بوده است. در سال 2022، ما موفق شدیم دارایی‌های خود را در KRI بهینه کنیم، به رکورد تولید رسیده و ظرفیت را تا 50 میلیون‌متر مکعب دیگر، در پی تکمیل یک پروژه کنارگذر، افزایش دادیم. تکمیل موفقیت‌آمیز پروژه درکردستان عراق  و برنامه‌های ما برای به حداکثر رساندن تولید در مصر، تأثیر مثبتی بر محیط‌زیست خواهد داشت، زیرا گاز، جایگزین سوخت‌های با انتشار کربن بالا برای تولید برق می‌شود که کیفیت زندگی ساکنان منطقه کردستان عراق و مصر را افزایش می‌دهد«.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.