انعقاد قرارداد خرید یک میلیون تن در سال LNG شرکت یونیپک چین با عمان ال ان جی

هفته دوم اسفند1401 خانه گاز ایران   

خبرگزاری دولتی ONA اعلام کرد عمان ال ان جی موافقت کرده است که سالانه حدود 1 میلیون تن گاز طبیعی مایع (LNG) را به مدت چهار سال، از سال 2025 به یونیپک چین عرضه نماید.

خبرگزاری دولتی ONA اعلام کرد عمان ال ان جی موافقت کرده است که سالانه حدود 1 میلیون تن گاز طبیعی مایع (LNG) را به مدت چهار سال، از سال 2025 به یونیپک چین عرضه نماید. این اولین قراردادی است که عمان ال ان جی با یک شرکت چینی امضا کرده و گامی است که تلاش¬های این شرکت برای دستیابی به بازارهای جدید را ارتقا می دهد. ال ان جی عمان 51 درصد متعلق به دولت عمان، 30 درصد متعلق به شل، 5.4 درصد در اختیار توتال و 5 درصد متعلق به کوگاس است و شرکت های ژاپنی و عمانی دیگر، سهام کمتر از 3 درصد را در اختیار دارند.
یونیپک بازوی تجاری، سینوپک چین است. پیش از این در ماه نوامبر، سینوپک قراردادی 27 ساله با قطر انرژی برای 4 میلیون تن ال ان جی در سال امضا کرد که طولانی مدت ترین قرارداد تا به امروز است.
در سال 2021 چین بزرگ‌ترین واردکننده ال ان جی در جهان بود، اما سال گذشته این عنوان را به ژاپن واگذار کرد، زیرا قرنطینه‌های سختگیرانه ناشی از کووید، اقتصاد این کشور را مختل کرد.
این کشور همچنین در زمستان 2022 با تکیه بر گاز تولید داخل و قراردادهای بلندمدت و پس از افزایش قیمت گاز در پی کاهش عرضه روسیه به اروپا، خریدهای خود را کاهش داد. این اقدام روسیه فشار زیادی را بر بازار گاز اروپا و جهان وارد کرد و باعث شد که قیمت ال ان جی در آسیا در سال گذشته به بالاترین حد خود برسد.
ال‌ان‌جی عمان ماه گذشته قراردادی را با بوتاش که شرکت واردکننده انرژی ترکیه است، برای 1 میلیون تن ال ان جی در سال امضا کرده و موافقت کرد تا 1.6 میلیون تن LNG را به توتال انرژی فرانسه و شرکتی دولتی در تایلند ارائه دهد. همچنین در ماه دسامبر، قراردادهایی با سه شرکت ژاپنی امضا کرد.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.