شرکت اماراتی کرسنت پترولیوم قراردادی را با عراق جهت تامین گاز نیروگاه ها امضاء کرد.

هفته سوم فروردین 1402 خانه گاز ایران   

شرکت کرسنت پترولیوم در 21 فوریه گفت که این شرکت مستقر در امارات سه قرارداد 20 ساله با وزارت نفت عراق برای ارزیابی، توسعه و تولید نفت و گاز از دو بلوک در استان دیالی و یک بلوک در استان بصره امضا کرده است.

شرکت کرسنت پترولیوم در 21 فوریه گفت که  این شرکت مستقر در امارات سه قرارداد 20 ساله با وزارت نفت عراق برای ارزیابی، توسعه و تولید نفت و گاز از دو بلوک در استان دیالی و یک بلوک در استان بصره امضا کرده است.
کرسنت پترولیوم گفت: «این توافق‌ها، گاز طبیعی مورد نیاز برای سوخت نیروگاه‌های مجاور، بهبود خدمات دولتی و ایجاد هزاران شغل جدید در دیالی و بصره را به ارمغان می آورد».
کرسنت پترولیوم در ابتدا میادین گیلابات-قمر و خاشم احمر-اینجانا را در استان دیالی توسعه خواهد داد تا 250 میلیون فوت مکعب در روز گاز طبیعی تولید کند و پس از آن، سومین بلوک اکتشافی، بلوک خیر المای در استان بصره است که برای افزودن منابع بیشتر نفت و گاز، اکتشاف و توسعه خواهد یافت.
انتظار می رود اولین گاز از پروژه دیالی ظرف 18 ماه برای تامین نیروگاه های مجاور تولید شود. این شرکت یک کارخانه فرآوری در محل و همچنین خطوط لوله و زیرساخت  لازم برای تامین گاز را خواهد ساخت.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.