آذربایجان در سال 2022بیش از 857میلیون مترمکعب گاز طبیعی از ترکمنستان وارد کرد.

هفته سوم فروردین 1402 خانه گاز ایران   

خبرگزاری اینترفاکس آذربایجان گزارش داد که جمهوری آذربایجان در سال 2022 بیش از 857 میلیون متر مکعب گاز طبیعی از ترکمنستان وارد کرده است.

خبرگزاری اینترفاکس آذربایجان گزارش داد که جمهوری آذربایجان در سال 2022 بیش از 857 میلیون متر مکعب گاز طبیعی از ترکمنستان وارد کرده است. صادرات گاز طبیعی ترکمنستان به آذربایجان در این مدت بیش از 110.87 میلیون دلار بوده است.
گاز ترکمنستان در حدود 84.3 درصد از واردات گاز طبیعی آذربایجان را به خود اختصاص داده است، در حالی که مابقی از روسیه با بیش از 93 میلیون مترمکعب به ارزش 17.2 میلیون دلار و ایران نزدیک به 67 میلیون مترمکعب با بیش از 2.5 میلیون دلار تامین شده است.
در حال حاضر آذربایجان گاز طبیعی ترکمنستان را بر اساس قرارداد سه جانبه سوآپ گاز بین ترکمنستان، ایران و آذربایجان وارد می کند. در این قرارداد، سالانه 1.5 تا 2 میلیارد مترمکعب گاز ترکمنستان از طریق ایران به آذربایجان صادر می شود.
در اوایل ژوئن 2022، «میکائیل جباروف»، وزیر اقتصاد آذربایجان و «جواد اوجی»، وزیر نفت ایران، یادداشت تفاهمی در باکو امضا کردند که بر اساس آن، عرضه گاز از ترکمنستان به آذربایجان از طریق ایران دو برابر خواهد شد.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.