انتظار ترکیه برای تولید اولیه گاز دریای سیاه در سه ماهه اول سال2023

هفته سوم فروردین 1402 خانه گاز ایران   

ترکیش پترولیوم اعلام کرد که انتظار دارد اولین گاز از میدان گازی ساکاریا در دریای سیاه، تا پایان ماه مارس 2023 تولید شود.

ترکیش پترولیوم اعلام کرد که انتظار دارد اولین گاز از میدان گازی ساکاریا در دریای سیاه، تا پایان ماه مارس 2023 تولید شود. این یک تاریخ کلیدی برای «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه است، زیرا او انتظار دارد این اقدام باعث تقویت جایگاه او در انتخابات ریاست جمهوری در ماه می شود. سال 2023 همچنین یکصدمین سالگرد اعلام جمهوری ترکیه است و اردوغان مصمم است که این مناسبت را پیش از انتخابات، با موفقیت بزرگی همراه سازد. استفاده از گاز کشف شده برای جبران واردات و پوشش تقاضای داخلی در نهایت قیمت انرژی را کاهش می دهد، امنیت انرژی ترکیه را ارتقاء می دهد، منابع انرژی ترکیه را متنوع می کند، تراز ارز خارجی آن را بهبود می بخشد و به بهتر شدن وضعیت اقتصاد کمک می کند.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.