امضاء قرارداد فروش توربین های گازی میان ایتالیا و آذربایجان

هفته سوم فروردین 1402 خانه گاز ایران   

وزیر صنعت ایتالیا در آستانه سفر خود به آذربایجان که یکی از مهمترین شرکای انرژی رم است، گفت: ایتالیا بنا دارد قرارداد جدیدی برای فروش چهار توربین گاز به آذربایجان امضا کند. 

وزیر صنعت ایتالیا در آستانه سفر خود به آذربایجان که یکی از مهمترین شرکای انرژی رم است، گفت: ایتالیا بنا دارد قرارداد جدیدی برای فروش چهار توربین گاز به آذربایجان امضا کند. همچنین ایتالیا در تلاش است تا ظرفیت خط لوله ترانس آدریاتیک (TAP) که گاز آذربایجان را به آپولیا در جنوب شرقی این کشور می رساند، دو برابر کند و به 20 میلیارد متر مکعب برساند.رم خود را مرکزی برای عرضه گاز به شمال اروپا در سال های آینده و برای کمک به جبران از دست دادن واردات از روسیه می داند.
وزیر صنعت ایتالیا اعلام کرد که آذربایجان به لطف موقعیت جغرافیایی خود بین دریای خزر و کشو 
های آسیای مرکزی که از نظر انرژی و مواد خام غنی هستند، می تواند به طور فزاینده ای به پل ارتباطی ایتالیا، اروپا و مدیترانه تبدیل شود و در نتیجه نقش ایتالیا به عنوان قطب انرژی اروپا را تایید کند.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.