آلمان قصد دارد به هاب تامین گاز همسایگان اروپایی تبدیل شود.

هفته سوم فروردین 1402 خانه گاز ایران   

آلمان قصد دارد بخش LNG نوپای خود را به مرکزی برای تامین سوخت برخی از همسایگان خود تبدیل کند، زیرا اروپا به دنبال جایگزینی برای جریان گاز روسیه است.

آلمان قصد دارد بخش LNG نوپای خود را به مرکزی برای تامین سوخت برخی از همسایگان خود تبدیل کند، زیرا اروپا به دنبال جایگزینی برای جریان گاز روسیه است.
از سال گذشته، بزرگترین اقتصاد قاره اروپا در میان ترس کمبود گاز ناشی از کاهش عرضه روسیه، به سرعت از LNG استفاده کرده است و اکنون می‌خواهد ظرفیت واردات را افزایش دهد تا در سال های آینده بتواند صادرات را به کشورهای «عمدتاً اروپای شرقی» افزایش دهد.
بر اساس گزارش وزارت اقتصاد برای کمیته بودجه، برلین انتظار دارد در سال جاری حدود 5.5 میلیارد متر مکعب سوخت را به کشورهای اروپایی ارسال کند که این رقم به 6.7 میلیارد متر مکعب در سال 2026 افزایش خواهد یافت. 
این گزارش نشان می دهد که تا سال 2024، شش واحد ذخیره سازی شناور و تبدیل مجدد به گاز می توانند ظرفیت پذیرش 37 میلیارد متر مکعب در سال را فراهم کنند. این رقم می تواند به 54 میلیارد متر مکعب برسد، در صورتی که پایانه های زمینی دائمی در برونسبوتل، استادد و ویلهلمشاون تا سال 2026-2027 بهره برداری شوند.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.