قصد اتحادیه اروپا برای خاتمه دادن به واردات LNG از روسیه

هفته سوم فروردین 1402 خانه گاز ایران   

اتحادیه اروپا در جستجوی راهی  است که کشورهای عضو، این گزینه را داشته باشند تا به طور موثر محموله¬های گاز طبیعی مایع روسیه را بدون اعمال تحریم های جدید انرژی ممنوع کنند.

اتحادیه اروپا در جستجوی راهی  است که کشورهای عضو، این گزینه را داشته باشند تا به طور موثر محموله های گاز طبیعی مایع روسیه را بدون اعمال تحریم های جدید انرژی ممنوع کنند.
وزرای انرژی اتحادیه اروپا پیشنهادی را تأیید کردند که به دولت‌های عضو اجازه می‌دهد تا به طور موقت از رزرو ظرفیت زیرساخت‌های مورد نیاز برای محموله‌ها توسط صادرکنندگان روسی جلوگیری کنند.
کادری سیمسون، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا گفت: «ما نمی‌توانیم به وضعیت موجود با روسیه به عنوان تامین‌کننده اصلی گاز خود بازگردیم و باید از امنیت عرضه انرژی خود محافظت کنیم». سیمسون اوایل ماه مارس خواستار توقف محموله‌های LNG روسیه شد و گفت که شرکت‌ها نباید پس از پایان قراردادهای فعلی، قراردادهای بلندمدت خود را تمدید کنند.
تایید وزرا در جریان یک نشست سیاست گذاری گسترده تر در بروکسل صورت گرفت که در آن با تمدید کاهش تقاضا برای گاز روسیه موافقت کردند. 
مقررات پیشنهادی واردات LNG هنوز نیاز به تصویب پارلمان اروپا دارد، پارلمان اروپا راه حل های خود را برای محدود کردن واردات گاز روسیه ارائه کرده است. این برنامه ها توسط فنلاند، استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان هدایت می¬شود.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.