توافق 10میلیارد دلاری عراق و توتال انرژی در پروژه تولید برق از گازهای فلر سه میدان نفتی

هفته دوم اردیبهشت1402 خانه گاز ایران   

این شرکت فرانســوی در بیانیهای اعلام کرد که دولت عراق و شرکت توتال انرژی در مشــارکت۳۰درصدی شــرکت نفت بصره در پروژه موســوم به طرح رشــد یکپارچــه گاز ( Gas Growth Integrated Project )توافق کردند.

این شرکت فرانســوی در بیانیهای اعلام کرد که دولت عراق و شرکت توتال انرژی در مشــارکت۳۰درصدی شــرکت نفت بصره در پروژه موســوم به طرح رشــد یکپارچــه گاز ( Gas Growth Integrated Project )توافق کردند. هدف اصلی پروژه GGIPکه در ســپتامبر 2021امضا شد، رشد منابع طبیعی عراق برای بهبود تامین برق این کشور است. طبق این قراردادها، ً توتال انرژی و شــرکای آن تقریبا10میلیارد دلار ( ٪100سهم) سرمایه گذاری خواهند کرد. این سرمایه خصوصا به بازیابی گاز مشعل در سه میدان نفتی به منظور گازرسانی به نیروگاه های تولید برق و ساخت یک تصفیه خانه آب دریا به منظور تامین تزریق آب برای نگهداری فشار برای افزایش تولید نفت منطقه، به عنوان جایگزینی برای اســتفاده از آب شــیرین رودخانه ها و سفره های زیرزمینی اختصاص خواهد یافت. علاوه بر این، توتال انرژی یک نیروگاه خورشیدی 1گیگاواتی برای تامین برق شبکه منطقه ای بصره توسعه خواهد داد. همچنین توتال انرژی با توافق مقامات عراقی، از شرکت آکوا پاور عربستان برای مشارکت در این پروژه برق خورشیدی دعوت کرده است. به لطف۴مذاکرهای که میان «محمد  السودانی،» نخست وزیر عراق و «پاتریک پویان،» مدیرکل شرکت توتال انجام شد، توتال انرژی و دولت عراق ضمن تایید کلیه مفاد قرارداد امضا شــده در سال ،2021به طور مشترک شرایط و بیمه های متقابل مورد نیاز برای پیشبرد پروژه رشد یکپارچه گاز را تعریف کرده اند.
دولت عراق و توتال انرژی بر ســر30درصد سهم شرکت نفت بصره توافق کردند. علاوه بر این، توتال انرژی شــرکت انرژی قطر را دعوت کرده است تا 25درصد از سهام پروژه را در اختیار بگیرد. بنابراین این کنسرسیوم متشکل از توتال انرژی (45درصد،) شرکت نفت بصره (30
درصد) و قطر انرژی (25درصد) خواهد بود.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.