مذاکره آذربایجان با مجارستان درباره صادرات گاز به این کشور تا پایان سال 2023

هفته دوم اردیبهشت1402 خانه گاز ایران   

به گزارش آذرنیوز به نقل از وزارت نیرو، «پرویز شهبازوف» وزیر انرژی آذربایجان در چارچوب سومین اجلاس وزرای انرژی سازمان کشورهای ترک تبار در بوداپست، با «پتر ســیارتو» وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان دیدار کرد.

به گزارش آذرنیوز به نقل از وزارت نیرو، «پرویز شهبازوف» وزیر انرژی آذربایجان در چارچوب سومین اجلاس وزرای انرژی سازمان کشورهای ترک تبار در بوداپست، با «پتر ســیارتو» وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان دیدار کرد. در این نشست شنیده شــد که عرضه گاز به مجارستان تا پایان سال 2023آغاز خواهد شد. همچنین در خصوص اقدامات لازم برای اجرای طرح کریدور انرژی سبز تبادل نظر شد. این اقدامات شامل تولید انرژی سبز در دریای خزر، احداث خطوط مختلف برای انتقال این انرژی، کابل کشی از کف دریای سیاه و تحویل آن به بازارهای جهانی است.
در این گفتگو، احتمال گسترش مشــارکت شرکت ،MOLبزرگترین شرکت نفت و گاز مجارستان در توسعه میادین نفت و گاز آذربایجان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.