آکسفورد اکونومیک : برای توسعه ظرفیت تولید و انتقال گاز قطر، جذب سرمایه گذاری خارجی بیشتر ضرورت دارد

هفته دوم اردیبهشت1402 خانه گاز ایران   

آکسفورد اکونومیک در گزارشی اعلام کرد که انتظار می رود توسعه ظرفیت گاز قطر و خط لوله پروژه های برنامه ریزی شــده، سرمایه گذاری خارجی بیشتری را به همراه داشته باشد.

آکسفورد اکونومیک در گزارشی اعلام کرد که انتظار می رود توسعه ظرفیت گاز قطر و خط لوله پروژه های برنامه ریزی شــده، سرمایه گذاری خارجی بیشتری را به همراه داشته باشد. آکســفورد اکونومیکس در آخرین بهروزرســانی خــود اعلام کرد: «پیشبینی رشد ما برای امســال2.7درصد است و انتظار داریم با ادامه حمایت دولت، رشد اقتصادی در سال2024ادامه یابد.» طبق گزارش آکسفورد اکونومیکس، بخش گاز اولویت قطر است. قراردادهای اخیر  LNGمنعقد شــده برای پروژه توسعه گاز میدان شــمالی، تأثیر مثبت میان مدتی خواهد داشت و افزایش ظرفیت ً ال ان جی را با تقریبا65درصد، از77میلیون تن در هر ســال به126 میلیون تن در هر سال تا سال 2027تسهیل می کند. این شامل قراردادهای تامین چند ساله با چین و آلمان برای تولید ال ان جی است که قرار است در فاز اول پروژه در سال2026اضافه شود.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.