روسیه برای راه اندازی ایستگاه های سوخت ال ان جی، یارانه ساخت اختصاص می دهد

هفته دوم اردیبهشت1402 خانه گاز ایران   

روسیه برنامه ای را برای یارانه ساخت ایستگاه های سوخت ال ان جی راه اندازی می کند که حداقل ساخت180جایگاه تا سال2030را پیش بینی نموده است.

روسیه برنامه ای را برای یارانه ساخت ایستگاه های سوخت ال ان جی راه اندازی می کند که حداقل ساخت180جایگاه تا سال2030را پیش بینی نموده است. «پاول ســوروکین،» معاون اول وزیر، در نشســت کمیسیون انرژی شورای دولتی اعلام کرد، روسیه قصد دارد برنامه ای برای یارانه ساخت ایســتگاه های گاز طبیعی مایع (ال-ان جی) برای خودروها در سال جاری راه اندازی کند. وی گفت: در حال حاضر700میلیون روبل برای این منظور اختصاص یافته است، اما یارانه ها در آینده افزایش خواهد یافت.
سوروکین گفت: به لطف این امر، حداقل180جایگاه سوخت برودتی تا پایان دهه در کشور ســاخته خواهد شد که امکان پوشش تمامی مسیرهای اصلی تردد شده با کامیون های بزرگ را فراهم می کند. او گفت که این کار، فرصت های بیشتری را برای توسعه کشتیرانی بین المللی و ایجاد کریدورهای حمل و نقل بزرگ مانند بزرگراه اروپا-غرب چین ایجاد می کند که کامیون های بزرگ به مصرف کنندگان اصلی ال ان جی به عنوان سوخت موتور تبدیل می شوند. سوروکین گفت که روسیه اکنون 17تاسیسات ال ان جی در مقیاس کوچک دارد و مصــرف ال ان جی در این کشــور در مجموع حدود 80000تن است، اما در آینده مصرف ال ان جی تنها توسط کامیون ها می تواند به4میلیون تا5میلیون تن برسد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.