پیش بینی وزارت دارایی روسیه از کاهش1.5میلیارد دلاری در درآمد مازاد نفت و گاز

هفته دوم اردیبهشت1402 خانه گاز ایران   

وزارت دارایی اعلام کرد درآمد اضافی نفت و گاز روسیه در ماه آوریل 113.6میلیارد روبل (1.4میلیارد دلار) کمتر از انتظارات خواهد بود.

وزارت دارایی اعلام کرد درآمد اضافی نفت و گاز روسیه در ماه آوریل 113.6میلیارد روبل (1.4میلیارد دلار) کمتر از انتظارات خواهد بود. تفاوت بین درآمدهای نفت و گاز مورد انتظار و درآمدهای دریافتی تا مارس، بالغ بر39میلیارد روبل (490میلیون دلار) بوده است. برای پوشش کسری مورد انتظار، وزارت دارایی روسیه از قانون بودجه استفاده می کند که درآمدهای نفتی اضافی را به صندوق ثروت ملی منحرف می کند و ارز خارجــی را برای تکمیل ذخایر دولتی خریداری می کند. درآمدهای نفت و گاز روسیه در ژانویه تا فوریه به دلیل کاهش قیمت مخلوط اورال و کاهش صادرات گاز،46درصد کاهش یافت و به947 میلیارد روبل (11.8میلیارد دلار) رســید. درآمدهای غیرنفتی و گازی به دلیل کاهش دریافت مالیات بر درآمد، با9درصد کاهش به2.217 تریلیون روبل (27.7میلیارد دلار) رسید. نفت اورال در حال حاضر حدود60دلار در هر بشکه معامله می شود، در حالی که بودجه روســیه در سال2023بر اساس قیمت اورال،70.1 دلار در هر بشکه است. کسری بودجه روسیه در ماه های ژانویه تا فوریه به2.581تریلیون روبل (32.2میلیارد دلار) رسید که هزینه ها با افزایش50درصدی به5.744 تریلیون روبل (71.7میلیارد دلار) رسید.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.