مولداوی برای تامین گاز از یونان، با این کشور قرارداد امضا کرد

هفته دوم اردیبهشت1402 خانه گاز ایران   

«ویکتور پارلیکوف،» وزیر انرژی مولداوی، پس از سفر به یونان اعلام کرد که مولداوی (کشوری که از شمال شرقی تا جنوب با اوکراین همسایه است،) با امضای قرارداد تامین گاز با اپراتور گاز یونانیDEPAتوسط شرکت دولتی ،Energocomنفوذ مسکو را از امور خود جدا می کند و گازپروم روسیه را از بازار دیگری محروم می کند.

«ویکتور پارلیکوف،» وزیر انرژی مولداوی، پس از سفر به یونان اعلام کرد که مولداوی (کشوری که از شمال شرقی تا جنوب با اوکراین همسایه است،) با امضای قرارداد تامین گاز با اپراتور گاز یونانیDEPAتوسط شرکت دولتی ،Energocomنفوذ مسکو را از امور خود جدا می کند و گازپروم روسیه را از بازار دیگری محروم می کند. وی گفت: یونان دروازه اصلی جنوب اروپا برای گاز طبیعی مایع است که بیش از نیمی از آن از ایالات متحده تامین می شود. وی گفت: شرکت دولتی مولداویEnergocomاولین و تاکنون، تنها شرکت در جهان است که تجربه عملی در استفاده از «کریدور عمودی» یونان-بلغارستان-رومانی-مولداوی-اوکراین دارد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.