برنامه ترکمنستان برای افزایش صادرات گاز به اروپا و هند

هفته چهارم اردیبهشت 1402 خانه گاز ایران   

«سردار بردی محمداف،» رئیس جمهور ترکمنستان،26آوریل در یک مجمع سرمایه گذاران در دبی اعلام کرد که ترکمنستان در حال کار بر روی توسعه خط لوله ای برای صادرات گاز طبیعی به اروپا است.

«سردار بردی محمداف،» رئیس جمهور ترکمنستان،26آوریل در یک مجمع سرمایه گذاران در دبی اعلام کرد که ترکمنستان در حال کار بر روی توسعه خط لوله ای برای صادرات گاز طبیعی به اروپا است. رئیس جمهور گفت که از حضور سرمایه گذاران خارجی برای شرکت در خط لوله گاز تاپی که از افغانســتان و پاکستان به هند می گذرد، استقبال می کنند. همچنین «محمدمیرات آمانوف،» مدیر عامل شرکت خط لوله تاپی، در این کنفرانس گفت که گاز طبیعی حمل شده از طریق خط لوله، جذاب تر از ال ان جی است زیرا نیازی به حمل و نقل ندارد و در نتیجه انتشار کمتری دارد. او گفت که این خط لوله «به کاهش انتشارCO2و تحقق اهداف توافقنامه پاریس و پایداری کشورهای تاپی کمک می کند.» به گفته برگزارکنندگان این مجمع، ترکمنستان در حال توسعه پروژه هایی از جمله نیروگاه خورشیدی-بادی10مگاواتی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.