وزیر انرژی ترکیه: این کشور توان صادرات سالانه 45میلیاردمتر مکعب گاز از طریق هاب انرژی بین المللی آینده را دارد.

هفته چهارم اردیبهشت 1402 خانه گاز ایران   

«فاتح دونمز» وزیر انرژی ترکیه گفت که ترکیه می تواند ســالانه 45 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را از طریق هاب انرژی بین المللی آینده خود در شهر فیلیوس دریای(Future international energy hub) سیاه صادر کند.

«فاتح دونمز» وزیر انرژی ترکیه گفت که ترکیه می تواند ســالانه 45 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را از طریق هاب انرژی بین المللی آینده خود در شهر فیلیوس دریای(Future international energy hub) سیاه صادر کند. دونمز گفــت«: ترکیه از روســیه، آذربایجان و ایران ســالانه حدود 100میلیــارد متر مکعب گاز طبیعی دریافت مــی کند که45 میلیارد مترمکعب آن قابل صادرات است و یک هاب بین المللی انرژی برای این منظور ساخته می شود. ما با کشورهایی که میتوانند خریدار شوند و میخواهند از ظرفیتهای فنی ما استفاده کنند از جمله کشورهای همسایه ترکیه، مذاکره کردهایم.» به گفته دونمز، این چیزی شبیه به یک «هاب انرژی» خواهد بود که در آن گاز طبیعی بر اساس تقاضا و عرضه معامله می شود.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.