بلومبرگ: انی ایتالیا از فروش ال ان جی به پاکستان، 550میلیون دلار درآمد کسب کرده است

هفته چهارم اردیبهشت 1402 خانه گاز ایران   

شرکت نفتی انی ایتالیا با لغو و سپس فروش مجدد گاز طبیعی مایع قراردادی که طی دو ســال گذشته به پاکستان وعده داده شده بود، حدود550میلیون دلار درآمد کسب کرد، که این جریان، کمبود انرژی این کشور آسیایی را تشدید کرد.

شرکت نفتی انی ایتالیا با لغو و سپس فروش مجدد گاز طبیعی مایع قراردادی که طی دو ســال گذشته به پاکستان وعده داده شده بود، حدود550میلیون دلار درآمد کسب کرد، که این جریان، کمبود انرژی این کشور آسیایی را تشدید کرد. بلومبرگ ســال گذشــته گزارش داد که دو تامین کننده بلندمدت پاکســتان، از جمله انی، از اواخر ســال2021به دلیل کمبود ، شروع به لغو تحویل بیشتر کردند. بر اساس دادههای دولتی تحلیل شده توسط بلومبرگ، انی نتوانسته حداقل چهار محموله از۱۲محموله در سال را تا فوریه۲۰۲۳تحویل دهد. کاهش تحویل به پاکســتان باعث تشدید خاموشی های گسترده در داخل این کشور شــد، زیرا واردکننده دولتی قادر به یافتن منابع جایگزین نبود. تجزیــه و تحلیــل  ،Sourcematerialیک ســازمان غیرانتفاعی تحقیقاتــی مربوط به تغییرات آب و هوا ، بــه برآوردهای مبتنی بر قیمت های نقدی پرداخت شده توسط ترکیه در آن زمان اشاره می کند. این تحلیل نشان داد که شرکت گاز ترکیه، بوتاش، در سال،2022 19محموله ال ان جی از تأسیسات مصری که بخشی از آن متعلق به انی اســت دریافت کرده ، این در حالی است که پاکستان تنها یک محموله دریافت کرده است.  Recommon نیز یک گروه محیط زیست ایتالیایی است که انی را در مورد سود حاصل از تجارت سوخت های فسیلی مورد انتقاد قرار داده است. این گروه ها همچنین استدلال کردند که کاهش تحویل ال ان جی به پاکستان، این کشور را وادار کرد تا بیشتر به زغال سنگ وابسته باشد و انتشار گازهای گلخانه ای را افزایش دهد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.