شرکت JERA ژاپن برای تامین ال ان جی موردنیازخود، با ونچرگلوبال آمریکا قراردادی 20ساله امضاء کرد

هفته چهارم اردیبهشت 1402 خانه گاز ایران   

شرکت ونچر گلوبال آمریکا از امضای قراردادی20ساله برای تامین گاز طبیعی مایع مورد نیاز شرکت JERAژاپن از پایانه صادراتی سی پی 2ال ان جی در لوییزیانا ، برای فروش سالانه1میلیون تن ال ان جی به این شرکت خبر داد.

شرکت ونچر گلوبال آمریکا از امضای قراردادی20ساله برای تامین گاز طبیعی مایع مورد نیاز شرکت JERAژاپن از پایانه صادراتی سی پی 2ال ان جی در لوییزیانا ، برای فروش سالانه1میلیون تن ال ان جی به این شرکت خبر داد. سی پی 2ال ان جی، سومین پروژه بزرگ صادرات ال ان جی شرکت ونچر گلوبال اســت و انتظار میرود که ساخت آن اواخر امسال آغاز شود. تا کنون بیش از یک سوم ظرفیت اســمی این پایانه فروخته شده است. «سونانو ناکامورا» مدیر اجرایی شرکت JERAنیز تاکید کرد: “رقابت برای خرید ال ان جی بسیار شدید است و خرید پایدار ال ان جی مطابق با وضعیت عرضه و تقاضای بــرق داخلی برای تامین پایدار انرژی در ژاپن مورد نیاز است.» شــرکت ونچر گلوبال آمریکا در فوریه2023نیز قراردادی را برای ارائه سالانه2میلیون تن ال ان جی به هلدینگ گاز چین امضا کرد. سال گذشــته نیز JERAنیز قراردادی را برای خرید محموله های ال ان جــی از عمان ال ان جی و همچنین با اپراتــور جدید پروژه انرژی ساخالین-2در روسیه برای حفظ خرید پایدار ال ان جی منعقد کرد. یکی از مقاماتJERAدر ماه فوریه گفت که به دلیل عدم اطمینان در مورد تقاضا، تضمین قراردادهای جدید بلندمدتLNGمی تواند برای شرکت های ژاپنی چالش برانگیز باشد. تضمین معاملات بلند مدت ال ان جــی، یک نقطه عطف مهم برای توسعه دهندگان زیرساخت صادرات ایالات-متحده است که به دنبال قراردادهای خرید چندین دهه، برای نشان دادن اطمینان در پایگاه مشتریان خود هنگام محاسبه هزینه های توسعه هستند.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.