بلومبرگ : آلمان تا سال 2030ظرفیت واردات ال ان جی را دو برابر می کند

هفته چهارم اردیبهشت 1402 خانه گاز ایران   

منابــع آگاه به بلومبرگ گفته اند که آلمان بــه دنبال نصب یک یا دو پایانه شناور واردات ال ان جی در بزرگترین جزیره خود، روگن در دریای بالتیک تا سال2024است.

منابــع آگاه به بلومبرگ گفته اند که آلمان بــه دنبال نصب یک یا دو پایانه شناور واردات ال ان جی در بزرگترین جزیره خود، روگن در دریای بالتیک تا سال2024است. تا اواسط سال ،2022آلمان بیشتر گاز خود را از روسیه و از طریق نورد استریم1دریافت می کرد. پس از توقف عرضه گاز روسیه، نروژ اکنون بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی آلمان است و تامین گاز از طریق خطوط لوله انجام می شود. آلمان سال گذشته در مواجهه با چشــم انداز عدم وجود گاز روسیه، برای نصب واحدهای ذخیره سازی شناور و گازی سازی مجددFSRU اقدام نمود. بزرگترین اقتصاد اروپا قصد دارد تا ســال2030بالغ بر70.7میلیون تن ظرفیت واردات ال ان جی در سال داشته باشد که این کشور را به چهارمین دارنده ظرفیت واردات ال ان جی در جهان تبدیل می کند. آلمان می خواهد در مجموعFSRU10داشته باشد که برخی از آنها پس از ساخته شدن، حذف شده و با تاسیسات گازی سازی مجدد خشکی جایگزین خواهند شد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.