طی قرارداد30ساله، صادرات گاز طبیعی روسیه به چین50درصد افزایش خواهد یافت

هفته چهارم اردیبهشت 1402 خانه گاز ایران   

«الکساندر نواک،» معاون نخســت وزیر روسیه اعلام کرد که روسیه قصد دارد صادرات گاز طبیعی به چین را در سال ً 2023تقریبا50درصد افزایش دهد.

«الکساندر نواک،» معاون نخســت وزیر روسیه اعلام کرد که روسیه قصد دارد صادرات گاز طبیعی به چین را در سال ً 2023تقریبا50درصد افزایش دهد. گازپروم روسیه طی قراردادی30ساله به ارزش مجموعا 400میلیــارد دلار، از طریق خط لوله قدرت ســیبری به چین گاز می فرستد. این خط لوله در سال2019راه اندازی شد و سال گذشته شاهد عبور15.5میلیارد متر مکعب گاز از آن بود. این میزان باید در سال جاری به22میلیارد متر مکعب افزایش یابد و به تدریج به ظرفیت کامل خود، یعنی38میلیارد متر مکعب در سال 2027برسد. همچنین برنامههایی برای توسعه قدرت سیبری با یک خط لوله دوقلو به نام قدرت ســیبری ،2با هدف افزایش عرضه گاز به چین به ارزش حداقل98میلیارد متر مکعب تا سال2030وجود دارد. گرایش روسیه به سمت چین، بخشی از برنامه دور شدن روسیه از غرب به دلیل تحریم ها است. در سال2022ارز چین حدود23درصد از پرداخت های وارداتی روسیه 4،را به خود اختصاص داده است که این رقم نسبت به سال قبل از آن درصد افزایش یافته است.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.