وزیر نفت ایران: ایران و عراق برای تمدید قراردادهای گازی در 5سال آینده به توافق رسیده اند

هفته سوم خرداد 1402 خانه گاز ایران   

«جواد اوجی»  وزیر نفت ایران، با اشــاره به اینکه ایران در حال حاضر گاز نیروگاه های بغداد و بصره عراق را تحت دو قرارداد جداگانه تامین می کندگفت: دو کشور همسایه برای تمدید قراردادها در5سال آینده به توافق رسیده اند.

«جواد اوجی»  وزیر نفت ایران، با اشــاره به اینکه ایران در حال حاضر گاز نیروگاه های بغداد و بصره عراق را تحت دو قرارداد جداگانه تامین می کندگفت: دو کشور همسایه برای تمدید قراردادها در5سال آینده به توافق رسیده اند. وی یکی از نتایج ســفر خود به عراق را ایجاد سازوکاری برای تمدید قراردادهای جاری صــادرات گاز با عراق، از جمله احداث خطوط لوله انتقال نفت و گاز و بازسازی و نوســازی پالایشگاههای نفت عراق،دانست. وزیر نفت ایران گفت: بر اســاس توافق نامه ای که امضا شد، ایران و عراق می توانند قراردادهای فعلی صادرات گاز را ظرف پنج سال آینده و پس از بررسی های کارشناسی تمدید کنند.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.