حضور وزیر نفت ایران در ترکمنستان به منظور گفتگو در خصوص پیوندهای انرژی

هفته سوم آذر1401 خانه گاز ایران   

«جواد اوجی»، وزیر نفت ایران در سفر یک روزه خود به عشق آباد با «سردار بردی محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان، «رشید مردوف»، وزیر امور خارجه و «شاهین عبدالرحمن اف»، معاون رئیس کابینه وزیران در امور نفت و گاز ترکمنستان دیدار کرده است.

«جواد اوجی»، وزیر نفت ایران در سفر یک روزه خود به عشق آباد با «سردار بردی محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان، «رشید مردوف»، وزیر امور خارجه و «شاهین عبدالرحمن اف»، معاون رئیس کابینه وزیران در امور نفت و گاز ترکمنستان دیدار کرده است. اوجی در دیدار با این مقامات ترکمنستانی درباره معوقات گازی ایران به این کشور و همچنین برنامه‌هایی برای توسعه قراردادهای سوآپ بین کشورها برای انتقال گاز طبیعی، نفت و فرآورده‌های نفتی گفتگو کرده است.
ایران در حال حاضر روزانه حدود 5 تا 6 میلیون متر مکعب گاز طبیعی از ترکمنستان برای مصرف در مناطق شمال شرقی خود دریافت می کند و همین مقدار را، از گاز طبیعی خود در شمال غرب ایران به آذربایجان می‌رساند. ایران، ترکمنستان و آذربایجان اعلام کرده‌اند که بر اساس توافقنامه‌ای که در نوامبر سال گذشته امضا شد، آماده‌اند تا میزان گاز مبادله شده را دو برابر کنند.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.