اعطای امتیاز تعویق در پرداخت گاز وارداتی بوتاش ترکیه توسط گاز پروم

هفته سوم خرداد 1402 خانه گاز ایران   

مقامات دولتی در ترکیه جزئیات امتیاز قرارداد بزرگی را که شــرکت تولیدکننده و واردکننده نفت و گاز دولتی بوتاش این کشــور در سال گذشته از غول گاز روسیه گازپروم دریافت کرد، فاش کردند.

مقامات دولتی در ترکیه جزئیات امتیاز قرارداد بزرگی را که شــرکت تولیدکننده و واردکننده نفت و گاز دولتی بوتاش این کشــور در سال گذشته از غول گاز روسیه گازپروم دریافت کرد، فاش کردند. رویترز به نقل از این منابع گزارش داد که ترکیه پرداخت 600میلیون دلار به گازپروم برای گاز وارداتی از طریق خطوط لوله بلو استریم و ترک استریم از طریق دریای سیاه را تا سال2024به تعویق انداخته و مسکو نیز موافقت کرده است. این کشور 21.6میلیارد متر مکعب گاز یا39 درصد از کل واردات گاز خود را از روسیه خریداری کرده است.
سال گذشته، اردوغان از پیشــنهاد ناگهانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای ساخت خطوط لوله گاز زیردریایی بیشتر در سراسر دریای سیاه استقبال کرده بود تا روسیه گاز بیشتری را به ترکیه برساند و در نتیجه این کشــور را قادر سازد تا به یک هاب اصلی توزیع گاز در منطقه تبدیل شود.ترکیه دومین کشــوری اســت که امتیاز پرداخت معوق را از مسکو دریافت کرده است و مجارستان نیز سال گذشته قرارداد مشابهی را با گازپروم فاش کرد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.