داده های ماهواره ای، توده های ابرمتان ناشی از نشت را در میادین گازی ترکمنستان ردیابی کرده اند.

هفته سوم خرداد 1402 خانه گاز ایران   

داده های ماهواره ای نشان می دهد که نشت متان از دو میدان اصلی سوخت فسیلی در ترکمنستان در سال گذشته، بیش از انتشار کربن در بریتانیا که در رتبه17قرار دارد، باعث گرمایش جهانی شده است.

داده های ماهواره ای نشان می دهد که نشت متان از دو میدان اصلی سوخت فسیلی در ترکمنستان در سال گذشته، بیش از انتشار کربن در بریتانیا که در رتبه17قرار دارد، باعث گرمایش جهانی شده است. این داده های ماهواره ای توســط شرکت فرانسوی انرژی و تجزیه و تحلیل زیست محیطی Kayrros تهیه شده و نشان می دهند که از میدان سوخت فســیلی غرب در ترکمنستان، در سواحل دریای خزر، بیش از ً 2.9میلیون تن متان و از میدان شرقی تقریبا2میلیون تن متان در سال2022نشت کرده است. متان که در طول تولید و حمل و نقل نفت، گاز طبیعی و زغال ســنگ منتشر می شود، یک گاز گلخانه ای فوق العاده قوی و بسیار قوی تر از دی اکسید کربن است و این دو میدان، معادل بیش از403میلیون تن دی اکسید کربن منتشر می کنند.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.