عمان ال ان جی به توسعه ظرفیت تاسیسات مایع سازی گاز قلهات امیدوار است.

هفته سوم خرداد 1402 خانه گاز ایران   

عمان ال ان جی با توجه به تعهدات اخیر برای حذف تولید ال ان جی خود، قصد دارد به افزایش تدریجی ظرفیت تاسیسات مایع سازی گاز خود در قلهات دســت یابد.

عمان ال ان جی با توجه به تعهدات اخیر برای حذف تولید ال ان جی خود، قصد دارد به افزایش تدریجی ظرفیت تاسیسات مایع سازی گاز خود در قلهات دســت یابد، اقدامی کــه همچنین نویدبخش تلاشهای این کشور برای تضمین تمدید امتیاز خود برای فعالیت فراتر از مأموریت فعلی آن است که در سال2024منقضی میشود. طبق اعلام این شرکت: «کل تولید ال ان جی از تاسیسات قلهات از8.6 میلیون تن در هر سال در سال ،2017به11.5میلیون تن در هر سال در سال2022افزایش یافت.» هدف بعدی افزایش ظرفیت تولید تا12میلیون تن در هر سال است؛ هدفی که ال ان جی عمان به دنبال دستیابی به آن در طی یک یا دو سال است. طی شش ماه گذشته، ال ان جی عمان قراردادهای پیاپی برداشت را با تعدادی از شرکتهای بین ً المللی امضا کرده است، که عملا تضمینی برای تمدید عمر نیروگاه قلهات پس از سال2024است.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.