توافق بر سر احیای پروژه خط لوله گاز پاکستان و ایران

هفته سوم خرداد 1402 خانه گاز ایران   

ایران و پاکستان در دیداری توافق کردند تا راه های جدید همکاری در زمینه های احیای پروژه خط لوله گاز و گســترش تجارت بین دو کشور را بررسی کنند.

ایران و پاکستان در دیداری توافق کردند تا راه های جدید همکاری در زمینه های احیای پروژه خط لوله گاز و گســترش تجارت بین دو کشور را بررسی کنند. در این دیــدار اقدامات مختلف از جمله موضــوع دیرینه خط لوله گاز پاکســتان - ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. آقای قمر وزیر بازرگانی پاکستان، بر اهمیت تسریع این پروژه تاکید کرد، زیرا این پروژه دارای پتانسیل بسیار زیادی برای همکاری انرژی بین دو کشور است. او متعهد شد که هر گونه مانعی را حل کرده و خط لوله را پیش ببرد که این امر، منافع قابل توجهی برای هر دو کشــور به همراه خواهد داشت. آقای جلال زاده رئیس کمیســیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جمهوری اسلامی ایران با ناکافی دانستن حجم تجارت فعلی ً که حدودا 2میلیارد دلار اســت، بر لزوم برداشــتن گام های محکم برای افزایش آن به سطح چند میلیارد دلار تاکید کرد. اما به دلیل در دسترس نبودن کانال های بانکی و محدودیت ها، تجارت رسمی بین دو کشور وجود ندارد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.