وزارت نفت عراق از تمایل این کشور نسبت به خودکفایی در گاز خبرداد

هفته اول تیر 1402 خانه گاز ایران   

وزارت نفت عراق اعــلام کرد که قصد دارد تولید از ذخایر نفت و گاز را افزایش دهد و بر علاقه دولت برای دستیابی به خودکفایی در تولید گاز تاکید کرد.

وزارت نفت عراق اعــلام کرد که قصد دارد تولید از ذخایر نفت و گاز را افزایش دهد و بر علاقه دولت برای دستیابی به خودکفایی در تولید گاز تاکید کرد. این وزارتخانه به دنبال توسعه میادین نفتی و سایتهای اکتشافی در استانهای شمالی، مرکزی و جنوبی، برای به حداکثر  رساندن ذخایر ملی نفت و گاز است. تمرکز این وزارتخانه بر روی ترکیبات هیدروکربنی، به ویژه ترکیبات گازی برای به حداکثر رســاندن تولید ملی، رفع نیاز محلی و فروش مازاد آن به بازارهای جهانی است. برنامه های این وزارتخانه شامل سرمایه گذاری بهینه در میادین فتی حاوی گاز یا نفت در نزدیکی مرزهای عراق برای افزایش تولید و ذخایر ملی است. «حیان عبدالغنی،» وزیر نفت عراق، از شرکت های بین المللی خواست در توســعه13میدان نفتی و سایت های اکتشــافی در استان های شمالی، مرکزی و جنوبی مشارکت کنند.
در ماه مارس ،2023عبدالغنی اظهار داشت که دولت مجوزهایی را برای توسعه بیش از ده سایت اکتشافی در غرب عراق، که بیشتر آنها برای گاز هستند، ارائه خواهد کرد و به برنامه هایی برای سرمایه گذاری های بزرگ در بخش نفت در پنج سال آینده اشاره کرد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.