حمایت چین از تسریع در ساخت خط لوله جدید واردات گاز از ترکمنستان

هفته اول تیر 1402 خانه گاز ایران   

به گزارش ترند، «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین خواستار تسریع در ساخت خط چهارم خط لوله گاز ترکمنستان - چین شد که در خاک تاجیکستان و قرقیزستان نیز احداث خواهد شد.

به گزارش ترند، «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین خواستار تسریع در ساخت خط چهارم خط لوله گاز ترکمنستان - چین شد که در خاک تاجیکستان و قرقیزستان نیز احداث خواهد شد. شی جین پینگ در ســخنرانی خود در اولین اجلاس رو در رو «آسیای مرکزی - چین» که در شــیان در حال برگزاری است، توجه ویژه ای به همکاری های انرژی بین کشورها داشت. وی بر لزوم افزایش تجارت نفت و گاز و گسترش همکاری ها در حوزه انرژی در سراسر زنجیره تولید، از جمله در بحث منابع انرژی جایگزین تاکید کرد.
در همین حال، خط چهارم خط لوله گاز ترکمنســتان نه تنها ظرفیت عرضه برنامه ریزی شده به چین را به65میلیارد متر مکعب گاز در سال می رساند، بلکه تا حدودی نیاز تاجیکستان و قرقیزستان به این منبع انرژی در زمستان را پوشش می دهد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.