مجمع کشورهای صادرکننده گاز: عمان دومین صادرکننده گاز طبیعی جهان عرب است

هفته اول تیر 1402 خانه گاز ایران   

به گفته سازمان کشــورهای صادرکننده گاز، اوپک، سلطان نشین عمان دومین صادرکننده بزرگ گاز طبیعی در جهان عرب است.

به گفته سازمان کشــورهای صادرکننده گاز، اوپک، سلطان نشین عمان دومین صادرکننده بزرگ گاز طبیعی در جهان عرب است. کل صادرات گاز مایع عمان در سه ماهه اول سال2023به حدود3.1 میلیون تن در مقایســه با حدود2.9میلیون تن در مدت مشابه در سال2022رسیده است. این گزارش می افزاید که صادرات گاز طبیعی مایع عمان 6.9درصد افزایش یافته است که سومین نرخ رشد در کشورهای عربی است. همچنین واحدهای مایع سازی شرکت ال ان جی عمان در قلهات با ظرفیت کامل تولید در حال فعالیت هستند و پس از رفع تنگناها به 11.5میلیون تن در سال رسیده است.
این گزارش تایید کرد که با این سطوح بالای صادرات، عمان پس از کشور قطر به دومین صادرکننده گاز طبیعی مایع در سطح کشورهای عربی تبدیل شده است. در سطح جهانی، این گزارش حاکی از آن است که صادرات ال ان جی در سه ماهه اول ســال2023پس از رسیدن به104.5میلیون تن در مقایسه با98.5میلیون تن در دوره مشابه در سال ،2022به بالاترین میزان خود در سه ماهه اول سال2023رسید. صادرات گاز طبیعی مایع کشورهای عربی در سه ماهه اول سال2023 با رشد7.1درصدی، به29.5میلیون تن رسیده است.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.