قطر به توسعه پروژه های انرژی در عراق تمایل دارد

هفته اول تیر 1402 خانه گاز ایران   

«حیان عبدالغنی الســواد»، وزیر نفت عراق، تمایل کشــور قطر به مشارکت در کسب حقوق اکتشــاف نفت و گاز در کشورش را که در مجمع اقتصادی قطر2023اعلام شد، تأیید کرد.

«حیان عبدالغنی الســواد»، وزیر نفت عراق، تمایل کشــور قطر به مشارکت در کسب حقوق اکتشــاف نفت و گاز در کشورش را که در مجمع اقتصادی قطر2023اعلام شد، تأیید کرد. الســواد به خبرگزاری قطر گفت که این مجمــع فرصتی برای اعلام تعدادی از پروژه های انرژی است که عراق می خواهد در دوره آینده توسعه دهد، به ویژه دور پنجم و ششــم که شامل 19بلوک در ضلع غربی کشور است. وی گفت که در خصوص فعال سازی تعدادی از پروژه ها در عراق، با وزیر انرژی و همچنین رئیس و مدیر عامل شرکت انرژی قطر، «سعد بن شریدا الکعبی» گفتگو کرده و از شرکت های بین المللی خواست تا با توجه به نقش این سرمایه گذاری ها در این دور شرکت کنند. قطر انرژی با مالکیت 25درصد از ســهام پروژه یکپارچه رشد گاز در عراق GGATموافقت کرده بود که هدف آن توسعه منابع گاز طبیعی در این کشــور اســت. این پروژه 30درصد متعلق به شرکت نفت بصره، 45درصد متعلق به توتال انــرژی و 25درصد متعلق به قطر انرژی با اســت. این امر پس از تکمیل کلیه الزامات قراردادی و اخذ تأییدیه های نظارتی به دست آمد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.