درخواست عربستان از سیاستگذاران جهانی بخش انرژی مبنی بر اتخاذ استراتژی بلند مدت و حرکت به سمت انرژی های تجدید پذیر

هفته اول تیر 1402 خانه گاز ایران   

«شاهزاده عبدالعزیز،» وزیر انرژی عربستان، از دولتها خواست که در مورد شکل دهی استراتژیهای انرژی و هدایت انرژی خود «بلندمدت تر» فکر کنند، در غیر این صورت چشــم انداز واقعی کمبود انرژی در آینده را به خطر می اندازند.

«شاهزاده عبدالعزیز،» وزیر انرژی عربستان، از دولتها خواست که در مورد شکل دهی استراتژیهای انرژی و هدایت انرژی خود «بلندمدت تر» فکر کنند، در غیر این صورت چشــم انداز واقعی کمبود انرژی در آینده را به خطر می اندازند. شــاهزاده عبدالعزیز گفت که افزایش عرضــه در آینده «به معنای چرخاندن شــیر یا ســاختن لوله نیســت». «این چیزهــا زمان و سرمایه گذاری زیادی را میطلبد. برای اینکه سرمایه گذاران آنچه را که لازم است انجام دهند، به اطمینان نیاز دارند و اکنون، ما یک شکاف قطعی بزرگ داریم». چرا که سیاست های روشنی وجود ندارد و هنوز برای تولیدکنندگان سوخت در بازارهای آینده و قیمتی که میتوانند انتظار داشته باشند، علامتسوال های قابل توجهی وجود دارد. شاهزاده عبدالعزیز گفت، این عدم وضوح در مورد سیاست گذاری، نه تنها به سرمایه گذاری در انرژی های سنتی مانند نفت و گاز آسیب می زند، بلکه به انرژی های جایگزین پاک تر مانند هیدروژن، آمونیاک یا حتی انرژی های تجدید پذیر نیز آسیب می رساند.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.