کمبود گاز صنعت نساجی را درسند و بلوچستان پاکستان با مشکلات زیادی مواجه ساخته است

هفته اول تیر 1402 خانه گاز ایران   

«زاهد مظهر» در بیانیه مطبوعاتی منتشــر شــده توســط انجمن کارخانه های نساجی تمام پاکستان ،APTMAدرباره کمبود گاز ابراز نگرانی کرد و اعلام داشت که وضعیت کمبود گاز باعث شده است که 50درصد صنایع تنها با نیمی از ظرفیت تولید خود فعالیت کنند و یا تعطیل شده اند که این امر، ضربه سنگینی به رشد تولید و صادرات نساجی وارد کند.

«زاهد مظهر» در بیانیه مطبوعاتی منتشــر شــده توســط انجمن کارخانه های نساجی تمام پاکستان ،APTMAدرباره کمبود گاز ابراز نگرانی کرد و اعلام داشت که وضعیت کمبود گاز باعث شده است که 50درصد صنایع تنها با نیمی از ظرفیت تولید خود فعالیت کنند و یا تعطیل شده اند که این امر، ضربه سنگینی به رشد تولید و صادرات نساجی وارد کند. علیرغم افزایش30درصدی تعرفه های گاز که توسط دولت در فوریه 2023اعمال شد، صنعت نساجی صادرات محور در سند و بلوچستان همچنان با بحران حاد گاز دست و پنجه نرم می کند. در نتیجه، مظهر ادعا کرد که صادرات منسوجات از جولای2022تا آوریل2023بیش از14درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. وی خواستار این شــد که گاز تولیدی در این استان ها قبل از عرضه هر گونه مازاد به ســایر مناطق، در اولویت مصرف محلی قرار گیرد. صنعت نساجی نه تنها با تعطیلی هفتگی دو روزه گاز دست و پنجه نرم می کند، بلکه در طول هفته به طور مداوم فشار گاز پایین را تحمل می کند. این چالش ها منجر به زیان های قابل توجه تولید، صنعتی زدایی و بیکاری گسترده شده و بحران اقتصادی در منطقه را تشدید کرده است.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.