فنلاند قرارداد توسعه خط لوله با گازپروم را فسخ کرد، قرارداد تامین LNGاز روسیه همچنان به قوت خود باقی است

هفته اول تیر 1402 خانه گاز ایران   

شرکت دولتی فنلاند در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در وب سایت خود گفت که گازوم از فسخ قرارداد طولانی مدت برای تامین گاز خط لوله با گازپروم اکسپورتLLCخبر داده است.

شرکت دولتی فنلاند در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در وب سایت خود گفت که گازوم از فسخ قرارداد طولانی مدت برای تامین گاز خط لوله با گازپروم اکسپورتLLCخبر داده است. گازوم در ماه مه2022شرایط و ضوابط سیستم جدید برای پرداخت گاز روســیه که تبدیل خودکار به روبل را تصریح می کند، رد کرد و ً گازپروم متعاقباعرضه را متوقف کرد. مذاکرات بین گازوم و گازپروم اکسپورت در حال حاضر به پایان رسیده است. طرفین نتوانســتند وضعیت را در مدت تعیین شده توسط دیــوان داوری حل و فصل کنند و بنابرایــن، گازوم قرارداد طولانی مدت تامیــن گاز طبیعی با گازپروم اکســپورت را در ماه می2023 فسخ کرد. فســخ فقط مربوط به قرارداد تامین گاز خط لوله است. قرارداد بلندمدت تامین  LNGگازوم با گازپروم اکسپورت همچنان پابرجاست.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.