افزایش سهم LNGدر سبد شرکت آلمانی تامین گاز SEFEاز 20درصد به حدود 30 درصد در سال 2023

هفته اول تیر 1402 خانه گاز ایران   

به گفتــه واردکننده و تاجر گاز آلمانی گــروه گاز SEFE Securing  ،Energy for Europeگاز طبیعی مایع30درصد از منبع تامین آن را تشکیل میدهد، زیرا این شرکت دولتی از گاز خط لوله که از طریق روسیه تامین می شود، تحریم شده است.

به گفتــه واردکننده و تاجر گاز آلمانی گــروه گاز SEFE Securing  ،Energy for Europeگاز طبیعی مایع30درصد از منبع تامین آن را تشکیل میدهد، زیرا این شرکت دولتی از گاز خط لوله که از طریق روسیه تامین می شود، تحریم شده است. SEFEکه تحت نظارت وزارت اقتصاد آلمان است، برای جایگزینی گاز روسیه که زمانی بر آن متکی بود تلاشبرای تامین ال ان جی را ابتدا از ایالات متحده و سپس خاورمیانه، افزایش داده است. همچنین در حال تامین حجم بیشتری از خطوط لوله دریای شمال است. «اگبرت لاگ،» مدیر اجرایی، گفت که ال ان جی نسبت به افزایش10 درصدی در ســال گذشته و بیش از20درصدی که در ابتدا برای سال 2023هدف گذاری شــده بود،30درصد افزایش می یابد، زیرا این شرکت از روابط قبلی با روسیه با موفقیت خارج می شود. او گفت که اولین قراردادهای بلندمدت ال ان جی که معمولا20ساله هستند، امسال نیز امضا خواهد شد، زیرا بحران عرضه سال گذشته،  SEFEو Uniperرا مجبور به روی آوردن به بازارهای گران قیمت ال ان جی کرد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.