به گفته وزیر نفت عراق، این کشــور طی5تا7سال آینده در زمینه گاز به خودکفایی خواهد رسید

هفته چهارم تیر 1402 خانه گاز ایران   

«حیان عبدالغنــی،» وزیر نفت عراق، اعلام کرد که عراق طی یک دوره تخمینی پنج تا هفت ساله به خودکفایی در زمینه گاز دست خواهد یافت.

«حیان عبدالغنــی،» وزیر نفت عراق، اعلام کرد که عراق طی یک دوره تخمینی پنج تا هفت ساله به خودکفایی در زمینه گاز دست خواهد یافت. به گفته وزیر نفت عراق شاید حتی گاز مازاد نیز وجود داشته باشد، زیرا دولت عراق پنج حوزه 1اکتشــاف گاز که بین750تا900میلیون فوت مکعب گاز تولید می کنند را به مناقصه دعوت کرده است. وی افزود عراق بر اساس توافق پاریس متعهد به سرمایه گذاری در گاز و توقف گاز سوزی تا سال2030است، همچنین وزارت نفت مایل است با توجه به نیاز فوری به این گاز برای تولید برق، روند سرمایه گذاری گاز را تسریع بخشد و ظرف پنج سال بعد از فعال سازی قرارداد با توتال انرژی، گاز سوزی در پنج میدان نفتی متوقف خواهد شد. وزیر نفت عراق با اشــاره به امضای قرارداد با یک شرکت چینی برای بهرهبرداری از گاز میدان نفتی حلفایا ، 2تصریح کرد: 86درصد از این پروژه تکمیل شده است و پیشبینی میشود این پروژه در سه ماهه اول سال2024به طور کامل تکمیل شــود تا تولید300میلیون فوت مکعب گاز آغاز و گازسوزی متوقف شود. این مقام عراقی افزود: کارخانه مایع سازی گاز (LNG) نیز توسط شرکت بیکر هیوز 3در استان ذی قار در جنوب عراق در حال احداث است.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.