بحرین اکتشافات جدیدی برای گاز طبیعی در خشکی انجام می‌دهد

هفته سوم آذر1401 خانه گاز ایران   

بحرین دو اکتشاف در لایه‌های غیرمتعارف الجبه و الجوف در میدان‌های الخوف و العنیزه انجام داده است.

بحرین دو اکتشاف در لایه‌های غیرمتعارف الجبه و الجوف در میدان‌های الخوف و العنیزه انجام داده است. «شیخ ناصر بن حمد آل خلیفه»، بدون افشای ذخایر تخمینی، «به حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین، اطلاعاتی را در خصوص این اکتشافات ارائه کرد. به گزارش آژانس باختر، ارزیابی‌های اولیه اکتشافات، از نظر کمیت و فرصت‌های تولید دلگرم کننده است و به گفته شیخ ناصر، این اکتشافات مهم هم راستا با تلاش کشور برای افزایش ظرفیت تولید منابع طبیعی است.
این اکتشافات، به دنبال تکمیل حفاری ارزیابی و آزمایش در مخزن الجبه و تکمیل دو حلقه چاه در مخزن الجوف صورت گرفته است. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که بهره برداری از این اکتشافات، آسان‌تر از بهره‌برداری از میدان فراساحلی کشف شده در آب‌های اطراف بحرین است. تخمین زده می‌شود این میدان فراساحلی که در سال 2018 کشف شد، 80 میلیارد بشکه نفت شیل و 20 تریلیون فوت مکعب گاز را در خود جای داده است؛ اما به دلیل هزینه و پیچیدگی استخراج، تصمیمی برای شروع تولید از این میدان گرفته نشده است.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.