وزیر انرژی رومانی اعلام کرد که این کشور قصد تمدید قرارداد تامین گاز از آذربایجان پس از سال 2024 را دارد

هفته چهارم تیر 1402 خانه گاز ایران   

«ویرجیل-دانیل پوپسکو،» وزیر انرژی رومانی، در مصاحبه اختصاصی با ترند 1گفت که رومانی به تمدید قرارداد تأمین گاز با آذربایجان پس از سال2024اطمینان دارد

«ویرجیل-دانیل پوپسکو،» وزیر انرژی رومانی، در مصاحبه اختصاصی با ترند 1گفت که رومانی به تمدید قرارداد تأمین گاز با آذربایجان پس از سال2024اطمینان دارد، چراکه رومگز رومانی و سوکار آذربایجان از ابتدای سال جاری میلادی قراردادهایی را منعقد کردند و چنین ترتیبات قراردادی، نقطه عطف جدیدی برای تقویت روابط خوب همکاری بین دو شرکت است. بنابراین، ما اطمینان داریم که این همکاریها پس  از سال ،2024نه تنها با عقد قراردادهای گازرسانی جدید، بلکه در سایر پروژههای مورد علاقه دوجانبه نیز گسترش خواهد یافت.
وی گفت که این قراردادها نه تنها فرصت های صادراتی آذربایجان را گسترش می دهد، بلکه به تقویت همکاری-ها، امنیت انرژی اروپا و ارتقای استراتژی های انرژی سبز نیز کمک می کند.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.