وزیرنفت جمهوری اسلامی ایران: ایران برای ایجاد هاب گازی در خلیج فارس، با روسیه ، ترکمنستان و قطر همکاری خواهد داشت

هفته چهارم تیر 1402 خانه گاز ایران   

به گفته جواد اوجی وزیر نفت ایران، ایران در تلاش است تا با همکاری روسیه، ترکمنســتان و قطر یک هاب گازی در خلیج فارس و عسلویه ایجاد کند.

به گفته جواد اوجی وزیر نفت ایران، ایران در تلاش است تا با همکاری روسیه، ترکمنســتان و قطر یک هاب گازی در خلیج فارس و عسلویه ایجاد کند. وی با اشــاره به اینکه واردات، ترانزیت و ســوآپ گاز و سهم ایران از تجارت گاز در منطقه درحال توسعه است، گفت که اصل بدهی بابت واردات گاز از ترکمنستان که مربوط به دوره های مختلف بوده است با تلاش دولت سیزدهم تسویه شد. او همچنین گفت که ایران در بخش نفت و گاز به موفقیت های قابل توجهی دست یافته و در ساخت پالایشگاه-های فراسرزمینی مانند پالایشگاه نفت در ونزوئلا نیز مشارکت داشته است. به گفته وزیر نفت، دنیا به امکاناتی نیاز دارد که در معرض تحریم نباشــند و ایران هم در ساخت آنها در کشورهای مختلف ادامه خواهد داشت.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.