پاکستان و ترکمنستان برای تسریع در تکمیل خط لوله گاز تاپی توافقنامه امضا کردند اما همچنان با معضل شناسایی بین المللی طالبان بعنوان دولت روبروست

هفته چهارم تیر 1402 خانه گاز ایران   

پاکستان و ترکمنستان یک طرح اجرایی مشترک برای تسریع پروژه خط لوله گاز ترکمنستان-افغانستان-پاکســتان-هند ( TAPI) امضا کردند.

پاکستان و ترکمنستان یک طرح اجرایی مشترک برای تسریع پروژه خط لوله گاز ترکمنستان-افغانستان-پاکســتان-هند ( TAPI) امضا کردند. مراسم امضای قرارداد8ژوئن در اسلام آباد برگزار شد و «شهباز شریف»، نخستوزیر پاکستان و هیئتی از ترکمنستان به سرپرستی «ماکســات بابایف»، وزیر دولت ترکمنستان و رئیس شرکت دولتی تولید گاز ترکمن گاز حضور داشتند. نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه پروژه تاپی برای پیشرفت منطقه مهم است و دولت از تکمیل زودهنگام پروژه خط لوله گاز حمایت می کند، گفت: پاکســتان می خواهد این پروژه با بیشترین سرعت اجرا شود. وی افزود که پاکســتان با توجه به قیمتهای گران سوخت و کمبود گاز در ســطح جهان، در حال بررسی همه گزینه ها برای تأمین انرژی پایدار است تا نیازهای فوری انرژی کشور را برآورده کند.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.