براساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، عمان تا سال 2030بزرگترین صادر کننده هیدروژن سبز در خاورمیانه خواهد بود

هفته چهارم تیر 1402 خانه گاز ایران   

بر اساس گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی( IEA) با نام هیدروژن تجدید پذیر از عمان ، این کشور بزرگترین صادرکننده هیدروژن در خاورمیانه و ششمین صادرکننده بزرگ جهان تا سال  2030خواهد بود.

بر اساس گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی( IEA) با نام هیدروژن تجدید پذیر از عمان ، این کشور بزرگترین صادرکننده هیدروژن در خاورمیانه و ششمین صادرکننده بزرگ جهان تا سال  2030خواهد بود. عمان قصد دارد تا سال2030حداقل1میلیون تن هیدروژن تجدید
پذیر در سال، تا سال2040تا3.75میلیون تن و تا سال2050تا8.5 میلیون تن تولید کند که از کل تقاضای هیــدروژن در اروپای امروز بیشتر خواهد بود. مقدار هدف گذاری شده تولید هیدروژن در سال  2040حدود 80درصد ا صادرات فعلی ال ان جی عمان در شــرایط معادل انرژی خواهد بود، درحالیکه با دستیابی به هدف سال،2050 ً تقریبادو برابر صادرات فعلی ال ان جی عمان خواهد شد. تجزیه و تحلیل گــزارش آژانس بینالمللی انرژی نشــان میدهد که عمان میتواند بهطــور مقرون به صرفه، به اهداف خود در زمینه انرژیهای تجدید پذیر دست یابد که تا سال 2030به 20درصد و تا سال2040به39درصد از ترکیب برق کشور برسد. دستیابی به اهداف خود و اســتفاده از یک سوم هیدروژن تجدید پذیر برای مصارف خانگی، بهطور قابلتوجهی به انتقال انرژی پاک عمان کمک میکند. در این گزارش آمده است که از جمله مزایای آن، کاهش مصرف خانگی گاز طبیعی به میزان3میلیارد متر مکعب در سال و جلوگیری از انتشار7میلیون تن دی اکسید کربن است. امروزه نفت و گاز حــدود 60درصد از درآمــد صادراتی عمان و گاز طبیعی داخلی بیش از95درصد از تولید برق این کشــور را تشکیل میدهد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.