احتمال افزایش تولید نفت و گاز طبیعی ایالات تحت تاثیر کاهش تولید نفت خام اوپک پلاس

هفته چهارم تیر 1402 خانه گاز ایران   

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحــده (EIA)انتظار دارد پس از اعلام اوپک پلاسTکه کاهش تولید نفت خام خود را تا سال2024تمدید می کند.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحــده ()EIAانتظار دارد پس از اعلام اوپک پلاسTکه کاهش تولید نفت خام خود را تا سال2024تمدید می کند و عربستان سعودی در ماه جولای یک میلیون بشکه در روز کاهش تولید نفت خود را افزایش میدهد، تولید جهانی نفت کمتر از پیشبینی قبلی باشد. از ســوی دیگــر،EIAتخمین می زنــد تولید گاز طبیعی خشــک ایالات متحده که به میانگین رکــورد104میلیارد فوت مکعب در روز در ماه آوریل رسیده اســت، برای بقیه سال کمی کمتر از این میزان باقی بماند. قیمت گاز طبیعی در معیارHenry Hubحدود70درصد کمتر از اوج خود در سال گذشته است که تاثیر کاهشی بر آن خواهد داشت. با وجود این، پیشبینی میشود که تولید گاز طبیعی مرتبط در کوتاه مــدت در حوضه پرمین افزایش یابد و جبران آن در ســایر مناطق کاهش می ً یابد. حفــاری در حوضه پرمین معمولاترکیبی از هیدروکربنها را تولید میکند که شامل نفت خام و گاز طبیعی است. بنابراین همانطور که تولیدکنندگان تولید نفت خام خود را در منطقه افزایش می دهند، انتظار داریم تولید گاز طبیعی نیز افزایش یابد. EIAهمچنین انتظار دارد در تابستان امسال، برق تولید شده توسط انرژی خورشیدی نسبت به تابستان گذشته24درصد افزایش یابد. ً این افزایش عمدتا ناشی از افزایش ظرفیت خورشیدی است، زیرا تا کنون انرژی خورشــیدی، منبع اصلی ظرفیت تولید برق جدید در سال جاری بوده است.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.